Betingelser

Betingelser

Kære kunde. Vi glæder os til at betjene dig, men der er lige nogle forhold, du skal være opmærksom på, når du handler på refako.dk.

Erhvervskunder

Nedenstående betingelser gælder private kunders handel på www.refako.dk. For erhvervskunder med konto hos Refako Autodele gælder de betingelser, der er specificeret i samhandelsaftalen.

Moms

Alle priser er oplyst incl. 25% moms, medmindre andet er angivet. Priserne er dagspriser. Når du handler på refako.dk indgås aftaler på dansk.

Fragt

Vi betjener os normalt af PostNord og GLS ved udsendelse af varer. Læs mere om muligheder og priser under Fragt og levering.

Ejerforhold

Alle varer er uden undtagelse Refako Autodeles ejendom, indtil fuld betaling har fundet sted. Såfremt pakker er beskadiget, når du modtager dem, skal du straks rette henvendelse til Refako Autodele - ellers bortfalder reklamationsretten.

Bestilling

refako.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Når du handler med refako.dk indgås aftaler på dansk.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til kundeservice@refako.dk

Betaling

På refako.dk kan der betales med:

  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • MobilePay

Der tages ikke gebyr ved betaling på refako.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra refako.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Returret

Vi yder de lovpligtige 14 dages returret ved køb over internet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Det betyder, at du må sende din vare retur inden for 14 dage efter modtagelse, hvis du finder ud af, at du ikke vil have den alligevel. Varen skal være i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Ved køb af varer på refako.dk kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur, så du er sikker på, at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Manglende eller beskadiget emballage kan gøre, at du ikke kan fortryde, men vi kan tilbyde at tage varen retur mod at trække en mindre del af det beløb, du får refunderet.

Du skal selv betale fragten retur til Refako Autodele.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Refako Autodele
Ejby Møllevej 55
5000 Odense C

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamationsret

Ifølge købeloven har enhver forbruger 2 års reklamationsret på en vare, uanset om den er købt via internettet eller i en fysisk butik, såfremt der er produktionsfejl på produktet. Dette gælder naturligvis også hos os. Læg dog venligst mærke til, at produktionsfejl kun er de fejl, der er opstået under fremstillingen af varen. Vi bytter således ikke ødelagte produkter, der har været anvendt forkert, eller som må forventes at have en levetid på under 2 år. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger. 

Varen sendes til: 
Refako Autodele
Ejby Møllevej 55,
5000 Odense C

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.