
Betingelser og vilkår - Privatkunde
Kære kunde.
Vi glæder os til at betjene dig, men der er lige nogle forhold, du skal være opmærksom på, når du handler på REFAKO.DK
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Pris og betaling
Alle priser er dagspriser, oplyst inkl. 25% moms, medmindre andet er angivet.
Når du handler på REFAKO.DK indgås aftaler på dansk.
På REFAKO.DK kan der betales med:
Visa/Dankort
MasterCard
MobilePay
Der tages ikke gebyr ved betaling på REFAKO.DK
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra REFAKO.DK
Der kan aldrig trækkes et højere beløb end det, du har godkendt ved købet.
Købsaftalen er først bindende, når der modtages en ordrebekræftelse.
Fragt
Vi benytter normalt PostNord og GLS ved udsendelse af varer. Læs mere om muligheder og priser under Leveringsinformation.
Returret
Vi yder de lovpligtige 14 dages returret ved køb over internet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget eller afhentet pakken.
Kontakt kundeservice@refako.dk for at aftale returneringen af ordren.
Vi refunderer det fulde beløb, undtaget eventuelle værdiforringelse af varen/varerne samt ekstra omkostninger som er, grundet valg af anden leveringsform end den billigste standardlevering.
Ved returnering skal varen være i væsentlig samme stand og mængde.
Det vil sige at varer som har været monteret, kan forringe varens salgsværdi.
Reservedele bør altid inspiceres visuelt inden montering, da montering potentielt kan betyde en forringelse af varens pris.
Nogle varer kan ikke garanteres fuld funktionalitet efter afmontering, såsom elektriske komponenter og dele som skal presses i.
Manglende eller beskadiget emballage kan medføre nedslag i tilbagebetalingsbeløbet, da denne kan udgøre en væsentlig del af varens værdi.
Send derfor, hvis muligt, altid emballagen med retur. Så du er sikker på, at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.
Du skal selv afholde fragtudgifter i forbindelse med returnering af varer til REFAKO.DK
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller som er sendt uden omdeling.
Du bærer selv risikoen for forsendelsen.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Refako Autodele
Ejby Møllevej 55
5000 Odense C
Husk: at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, til identifikation af ordren.
OBS: Hvis du vælger at benytte fortrydelsesretten, ved ikke at afhente din ordre, bedes du venligst informere kundeservice@refako.dk om dette.
Det er også muligt at returnere varer i afdelingerne.
Reklamationsret
Ifølge købeloven har enhver forbruger 2 års reklamationsret på en vare, uanset om den er købt via internettet eller i en fysisk butik, hvis der er en produktionsfejl på produktet. Dette gælder naturligvis også hos os.
Læg dog venligst mærke til, at produktionsfejl kun er de fejl, der er opstået under fremstillingen af varen. Vi bytter således ikke ødelagte produkter, der har været anvendt forkert, eller som må forventes at have en levetid på under 2 år. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Når du reklamerer
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Derudover skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, eller lignende til identifikation af ordren.
Varen bør altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, da du selv bærer risikoen for forsendelse, indtil vi har modtaget denne.
Hvornår hurtigt skal jeg reklamere en vare?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.
Tilbagebetaling af fragtomkostninger kræver en kvittering for forsendelse.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller som er sendt uden omdeling.
Du bærer selv risikoen for forsendelsen.
Reklamationer skal sendes til:
Refako Autodele
Ejby Møllevej 55,
5000 Odense C
Invitation til bruger- anmeldelse eller anbefaling
Efter handel på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til Trustpilot.
Der fremsendes en invitation på Refako Autodeles vegne, til at afgive en anmeldelse eller anbefaling omkring handlen.
Formålet med anmeldelsen er at andre brugere kan drage fordel af din anmeldelse, samt at vi kan forbedre vores services.
Da det er en del af handelsbetingelserne, benytter vi "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Det er naturligvis ikke et krav at udfylde anmeldelsen. Vælger du at angive en anmeldelse eller anbefaling, bliver Trustpilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@refako.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus*
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
*For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her
Særlige vilkår for erhvervskunder
Se vores Betingelser for Erhvervskunder her